loading...
فان کده | fun-kadee

نژاد سفید پوست به سه دسته تقسیم شده است که عبارتند از هند و اروپایی، سامی و حامی. آریان ها یکی از هشت شعبه نژاد هند و اروپایی است. ایرانی هم به معنی کلیه مردمانی است که از شاخه ایرانی آریان ها منشعب شده اند.

 

آپلود عکس

آریان ها و بقیه شعبه های نژاد هند و اروپایی زمانی در یک جا زندگی می کرده اند. این جای مشترک به طور کلی در منطقه ای بین دریای سیاه و دریای کاسپین (خزر) تقریباً در محل گرجستان کنونی بوده است. این مردمان از سه هزار سال قبل از میلاد شروع به مهاجرت کردند. احتمالاً شعبه آریانی اولین شعبه هند و اروپایی است که از نقطه اصلی مهاجرت کرده.

سه شعبه نژاد آریانی عبارتند از: شعبه هندی، شعبه ایرانی و شعبه سکایی. این سه شعبه بعد از مهاجرت از نقطه اصلی مدت ها در آسیای میانه باهم زندگی کردند. بعد از هم جدا شدند. شعبه ایرانی به طرف جنوب و جنوب غربی رفت و در فلات ایران پخش شد. این مردم خود را آیریا نامیدند که به معنی نجیب و باوفا است. اسم ایران هم ابتدا "آیران" بوده و بعد از تغییراتی در نهایت ایران نامیده شده. طبیعی است که دلیل این مهاجرت ها زیاد شدن سکنه و تنگی جا بوده است.

آریایی های ایران در دو هزار قبل از میلاد به ایران رسیدند. وقتی آنها وارد ایران کنونی شدند، ظاهراً با مردمی بومی مواجه شده اند که عیلامی ها مهم ترین آنها بوده اند. بومی های ایران زشت و از نظر نژاد و عادات و اخلاق و مذهب از آنها پست تر بوده اند. آریان ها به مردم بومی "دیو" یا "تور" می گفتند. در ابتدا آریان ها دایم با مردم بومی می جنگیدند و آنها را می کشتند. وقتی خطر بومی ها دفع شد، آنها را واداشتند کارهای پرزحمتی مثل کشاورزی و تربیت احشام را انجام دهند و مثل غلام وکنیز به خانواده ها خدمت کنند. سپس خودشان هم با بومی ها مخلوط شدند.

آریان ها به هرجایی که وارد می شدند پس از جنگ با بومی ها قلعه ای می ساختند تا خانواده ها و احشامشان در آنها زندگی کنند. آتشی را هم روشن می کردند که هم از آن استفاده عادی کنند و هم از آن به عنوان علامت در هنگامی که دشمن می خواسته حمله کند استفاده کنند. از همین قلعه ها شهرها و دهات به وجود آمدند.

آریان های ایران وقتی به ایران آمدند، از نظر تمدن پست تر از همسایه های خود یعنی بابل و آشور بودند و چیزهای زیادی از آنها یاد گرفتند. ولی از نظر اخلاقی بر آنها برتری داشتند. چون اعتقادات مذهبی آنها سعی و کوشش و کار کردن را تشویق می کرد و دروغ را یکی از بزرگ ترین ارواح بد به شمار می آورد.

مذهب آریایی ها

آریان های ایران در ابتدا عناصر خوب مثل روشنایی، باران را وجودهای خوب را می دانستند و شب و زمستان و خشکسالی و قحطی و بیماری ها و مرگ و بلایا را وجودهای بد می دانستند. وجودهای خوب را می پرستیدند و آنها را حمد و ثنا می کردند و نیاز می دادند و ارواح بد را دشمن می دانستند و در مقابل آنها ورد می خواندند. همین کارها بعدها باعث افزایش سحر و جادو شد. در نهایت هم آریان های ایران به پرستش خدای یگانه رسیدند و ظهور زرتشت هم این عقیده را محکم کرد.

خانواده های آریانی چگونه بودند؟

پدر یا بزرگ تر خانواده قدرت داشت و زن اگرچه اختیاراتی نسبت به شوهرش نداشت، ولی بانوی خانه به حساب می آمد. به نظر می رسد که مقام زن ها نزد آریان های ایرانی بهتر از مقام آنها در نزد مردمان دیگر بوده. فرزندان هم به طور کامل از پدر پیروی می کردند. اجاق خانواده در جای معینی قرار داشته و مورد احترام بوده. رییس خانواده مراقب اجاق خانواده بود تا خاموش نشود.

به طور کلی تاریخ آریان ها در ایران از قرن هفتم یا اواخر قرن هشتم پیش از میلاد شروع شده است و معلوم نیست که آنها پیش از این تاریخ یعنی از زمانی که از بقیه هند و اروپایی ها جدا شدند، چه کار می کرده اند. طبق داستان های کهن جمشید، فریدون، منوچهر و زابی ها از جمله کسانی بودند که در این مدت دولت تشکیل داده اند.

آپلود عکس , آپلود رایگان

1. پاموکل (ترکیه)

به زبان ترکی این نام یعنی: قلعه پنبه ای و به آسانی می توان فهمید که چرا چنین نامی به آن اطلاق شده است. همچنین این شگفتی طبیعی قسمتی از سایت شهر هایراپولیس (Hierapolis) در سوریه است و در طی قرنها این دو به دلیل نزدیکی یکی شده اند. در واقع برخی از مقبره های قدیمی در قبرستان شهر بخشی از منظره را تشکیل میدهد. این سایت دارای سنگهای تراورتن و چشمه های آب گرم است. سنگهای تراورتن ظاهری متحدالمرکز دارند و با رنگ سفید حریرگونه جلوه ای روحانی خلق کرده اند. چشمه های آب گرم در دهانه ها دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که موجب تشکیل سازه های خارق العاده با ظاهری ارگانیک شده اند.



 

آپلود عکس , آپلود رایگان

2. برج یخی کوه اربس (قطب جنوب)

کوه اربس یکی از فعالترین آتشفشانهای زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است و بخاطر دریاچه گدازه های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله، میان مجموعه های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی بیرون می آید سیستم پیچیده ای از غارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

 

بیوگرافی مرتضی پاشایی از زبان خودش


مرتضی پاشایی هستم متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی یه حس خاص و مبهمی داشتم.

 

و میدونستم که یک روز باید همین راه رو دنبال کنم.در سن ۱۴ سالگی موسیقی رو با زدن گیتار شروع کردم ولی درحین کار با مخالفت خانواده مواجه شدم.

 

ولی بازم با پای فشاری های خودم وعلاقه ای که به موسیقی داشتم سر از کر باز نزدم وهرگز پشیمون از ادامه راه نشدم. وبه این کار ادامه دادم.و خوب الان چند سالی هست که دیگه این کارو به صورت حرفه ای دنبال میکنم و اصولا تمام وقتم رو صرف این کار میکنم تا بتونم بهترین کار با کیفیت عالی بیرون بدم و به هیچ عنوان کارم رو سطحی دنبال نمیکنم.

 

بیشتر موزیک های خارجی گوش میدیم علاقه زیادی هم به مصاحبه کردن ندارم. دوست آروم و بی سرو صدا بیام بالا برخلاف دیگران خصوصیات اخلاقی من یا همیشه خیلی آروم هستم یا خیلی شوخی میکنم. با هرکسی نمی تونم بسازم خیلی حساس هستم.

برای دانلود اهنگ ادعای عشق به ادامه مطلب بروید

چند روزه ديگه بهارميادوهمه چيزرو تازه ميکنه :

سال رو،ماه رو،روزهارو،هوارو،طبيعت رو،

ولى فقط يه چيزکهنه ميشه که به همه ى اون تازگى مى ارزه

دوستيمون ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت .

 . .بادت اندر شهريارى برقرار و بر دوام

سال خرم،فال نيكو،مال وافر،حال خوش . . .

اصل ثابت ، نسل باقى ،تخت عالى ،بخت رام

سال نو مبارک


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تق تق!


کیه کیه؟


منم منم پیامک،

عیدشماجلوجلومبارک.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حواسم را هرکجا پرت میکنم ،

باز کنارتو می افتد.

پیشاپیش عیدت مبارک


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 مثل ماهي زندن مثل سبزه زيبا مثل سمنوشيرين

مثل سنبل خوشبو مثل سيب خوش رنك مثل سيرشفابخش

ومثل سكه باارزش باشيد.

يادت نره قبل ازتحويل سال اولين كسي بودم

كه سفره (هفت) سينوبرات معني كردم

عیدتان مبارک


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

5 شاخه گل رز با این كامیون برات فرستادم

.......................... |""""""""""|_:!""-.

روزي یه دونه بردار, "@@"""""" ""@"' تمام که شد .

بدون که عید شده و من اولین کسی هستم که سال نو رو بهتون تبریک میگم.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مزیت مجرد بودن اینکه شب عید به خاطر بی پولی ، شرمنده زن و بچه ات نمی شی !خنده

 

 

 

 

 

 

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هرروزتان نوروز، نوروزتان پیروز، پسوردتان مرموز، اینباکستان پرسوز

ماشینتان لکسوز، لکسوزتان کم سوز، ناهارتان قارپوز، سیگارتان بر پوز

بدخواهتان پفیوز،غمهایتان ریفیوز، اوقاتتان محضوض

 

چغندر(۲ پیمانه) برای رنگ سرخابی، زردچوبه (۳ قاشق‌غذاخوری) برای رنگ زرد، برگ اسفناج (۲ پیمانه) برای رنگ سبز، کلم قرمز(۲ پیمانه) برای رنگ آبی، قهوه (۴ قاشق غذاخوری) برای رنگ شکلاتی ، پوست پیاز(با پیچیدن پوسته پیاز به دور تخم‌مرغ) برای رنگ نارنجی یا ارغوانی، چای (۱۲ عدد چای کیسه‌ای) برای رنگ قهوه‌ای روبه قرمز، استفاده کنید.

روش استفاده :

مواد فوق را به‌علاوه یک قاشق غذاخوری سرکه همرا با مقدار آب کافی در ظرفی ریخته، به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را جوشانده سپس تخم‌مرغ‌ها را که در دمای اتاق قرار داشته، درون مخلوط فوق بریزید و ۱۵ دقیقه دیگر نیزآن ها را بجوشانید.

(در این مرحله مطمئن شوید آب تا ۲ سانتی‌متر روی تخم‌مرغ‌ها قرار گرفته باشد) …

نقاشی روی تخم مرغها را هم می توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغها را قبل از جوشاندن پار چه های رنگی که رنگ می دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آنها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکلهای جالبی آنها رنگ آمیزی شوند.

نکته :
• اگر مایل هستید از رنگ تیره‌تری استفاده کنید تخم‌مرغ‌ها را، مدت بیشتری در آب رنگی بجوشانید.
• برای براق کردن سطح تخم‌مرغ‌ها، روی آن‌ها، روغن مایع بمالید.

آیا میدانستید که اگر همه یخهای قطب جنوب آب شود بر سطح آب اقیانوسها هفتاد متر اضافه می شود و در این صورت یک چهارم خشکی های کره زمین زیر آب می رود ؟

 


آیا میدانستید که خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که میتوانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند ؟

 


آیا میدانستید که بزرگترین مدرسه دنیا در شهر مونتسوری هندوستان با تعداد بیست و شش هزار و سیصد و دوازده دانش آموز می باشد ؟

 


آیا میدانستید که چشم انسان حدود ۱۳۵ میلیون سلول بینایی دارد ؟

 


آیا میدانستید که یک بطری ۲ لیتری پپسی حاوی ۹۰ قاشق غذاخوری شکر می باشد ؟

 


آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین 9 سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

 


آیا میدانستید
که مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکی ست و بخاطر بوی آنهاست كه طعم متفاوتی دارند ؟

 


آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود باعث مرگ میشود ؟

 


آیا میدانستید که در شیلی منطقه ای صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟

 


آیا میدانستید که هر 50 ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا می شود ؟

 


آیا میدانستید که وزن اسکلت انسان بالغ بر سیزده تا پانزده کیلوگرم است ؟

 


آیا میدانستید که خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می‌ایستد حدود سه متر است ؟

 

 

آیا میدانستید که زرافه می تواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟

 


آیا میدانستید
که ایران زمان پهلوی دارای ورزیده ترین خلبانان دنیا بود و تیم اکرو جت نیرو هوایی ایران حرف اول را در دنیا میزد ؟

 


آیا میدانستید که کبد تنها عضو داخلی بدن است که اگر با عمل جراحی قسمتی از آن برداشته شود دوباره رشد می کند ؟

 


آیا میدانستید
که میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید می کند، برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان به مدت یک میلیون سال کافی است ؟

 


آیا میدانستید که هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچ گاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند ؟

 


آیا میدانستید که اگر در یک سال هیچ یک از نسلهای یک جفت مگس نر و ماده از بین نروند، حجم مگسهای متولد شده با حجم کره زمین برابر می شود ؟

 


آیا میدانستید که رودی در کامبوج شش ماه سال از شمال به جنوب و شش ماه دیگر سال از جنوب به شمال جریان دارد ؟

 


آیا میدانستید
که سریع ترین عضله بدن انسان زبان است ؟

 


آیا میدانستید که بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد؟

 


آیا میدانستید که موشهای صحرایی چنان سریع تکثیر پیدا می کنند، که در عرض هجده ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند ؟

 


آیا میدانستید که روباهها همه چیز را خاکستری می بینند ؟

 


آیا میدانستید که اسبها در مقابل گاز اشک آور مصون اند ؟

 


آیا میدانستید که زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله 180 سانتی متری به زمین می افتد ؟

 


آیا میدانستید که 1300 کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟

 


آیا میدانستید که اولین تمبر جهان در سال 1840 در انگلستان به چاپ رسید ؟

 


آیا میدانستید که اولین اتوموبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد ؟

 


آیا میدانستید
که قدرت بینایی جغد 82 برابر قدرت دید انسان است ؟

 


آیا میدانستید
که خفاش ها 19 ساعت و شیر ها 17 ساعت در روز می خوابند ؟

 


آیا میدانستید که در زبان عربی،راى کلمه شمشیر ، هشتصد و پنجاه واژه مختلف وجود دارد ؟

 


آیا میدانستید
که عسل تنها غذایی است که فاسد نمی شود ؟

 


آیا میدانستید
که بلند قدترین مرد جهان جان پل آونوو، دو متر و چهل و نه سانتیمتر قد دارد ؟

 


آیا میدانستید که پول از کاغذ درست نشده بلکه از کتان ساخته شده ؟

 


آیا میدانستید که روزانه بطور متوسط 12 نوزاد به پدر و مادر اشتباهی تحویل داده می شوند ؟

 


آیا میدانستید که شکلات بر روی سیستم عصبی سگ تاثیر مخربی می گذارد، بوسیله چند اونس شکلات براحتی می توان سگ متوسطی را از پای درآورد ؟

 


آیا میدانستید که اغلب، روژ خانمها از پولک ماهی درست شده اند ؟

 


آیا میدانستید که که طولانی ترین دوره بیهوشی در تاریخ پزشکی مربوط به "الن اسپوریتو" یک دختر هفت ساله امریکایی است؟ او پس از عمل جراحی آپاندیس در سال 1942 میلادی به حالت اغماء رفت و پانزده سال بعد به هوش آمد ؟

 


آیا میدانستید که یك لامپ در یك ایستگاه آتش‌نشانی ایالت كالیفرنیای آمریكا وجود دارد که بیش از 100 سال عمر دارد و در طول این مدت روشن است ؟ این لامپ در طول این مدت طولانی به ‌طور 24 ساعته و هفت روز هفته روشن مانده است. این لامپ برق به قدرت چهار وات از سال 1901، در ایستگاه آتش‌نشانی ناحیه لایومور به ‌طور دائم روشن بوده و اكنون 108 سال از آن زمان می‌گذرد. فرضیه‌های زیادی در مورد طول عمر این لامپ 100 ساله که اكنون شهرت زیادی در كالیفرنیا به ‌دست آورده مطرح شده است. كاركنان بازنشسته این ایستگاه آتش‌نشانی عقیده دارند این لامپ كه توسط شركت شلبی الكتریك‌كو ساخته شده از یك كیفیت عالی برخوردار بوده و به‌ خوبی وكیوم شده است .

 

 

دانشمندان انگلیسی در تحقیقات خود نشان دادند که فعالیت زیاد یک مولکول موجب سکته قلبی و تصلب شریانی می شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کالج امپریال لندن کشف کردند که فعالیت بیش از اندازه حد یک مولکول کوچک به نام TLR-2 که سطح سلولهای سیستم ایمنی بدن را می پوشاند موجب تصلب شریانی و سکته قلبی می شود.

 


این دانشمندان پلاکهای تصلبی ایجاد شده در شریانهای 58 بیماری که تجربه سکته داشتند را با آنزیمهای ویژه ای حل کرده و پس از چهار روز آنها را بررسی کردند.

 


نتایج این بررسیها نشان داد که سلولهای شریانی میزان زیادی از مولکولهای التهابی و موادی را که قادرند به شریانها آسیب برسانند تولید کرده اند. سپس این پلاکها را در تماس با پادتنهایی قرار دادند که با گیرنده ها و مولکولهای حاضر در فرایندهای التهابی مبارزه می کنند.

براساس گزارش یونایتدپرس اینترنشنال، این تحقیقات نشان داد که پادتنهای ضد مولکول TLR-2 تا حد چشمگیری تولید مولکولهای التهابی را کاهش می دهند.

 


مولکول TLR-2 مسئول التهاب و صدمات شریانی است. این مولکول، گیرنده ای است که روی سطح سلولهای سیستم ایمنی را می پوشاند و باکتریها و پروتئینهای خارجی را تشخیص داده و لنفوسیتها را برای دفاع از بدن فعال می کند.

 


به گفته این محققان، بروز سکته های قلبی و مغزی می تواند نوعی پاسخ ایمنی برای دفاع در مقابل میکروارگانیسمهای خارجی باشد. این میکروارگانیسمهای خارجی در سطح رگها موجب التهاب شده، به دیواره شریانها آسیب رسانده، تشکیل پلاکهای تصلب شریانی را تسهیل کرده و خطر بروز سکته را افزایش می دهند.

 

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

*بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

*جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

*موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

*درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

*۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

* قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

*۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

*۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

تعداد صفحات : 22

درباره ما
Profile Pic
این سایت مجهز به دوربین مدار بسته نمی باشد,راحت باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام گزینه بیشتر دوست دارید در فانکده باشه؟
    وضعیت یاهو

    Admin 1

    انجمـن اینتـرنتـی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 100
  • تعداد اعضا : 484
  • آی پی امروز : 331
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 791
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,245
  • بازدید ماه : 2,245
  • بازدید سال : 27,153
  • بازدید کلی : 336,229
  • کدهای اختصاصی
    لینک باکس