loading...
فان کده | fun-kadee

در این مطلب در بخش تکنولوژی به روایت تصویر ، تصاویر زیبا و باور نکردنی از امکانات سخت افزاری غول اینترنتی دنیا یعنی گوگل بمنظور نگهداری دیتاسنترها یا همان مراکز اطلاعاتی گوگل را آماده به اشتراک گذاری با کاربران کرده ایم ...
تصاویری جالب و باور نکردنی از امکاناتی که غول بزرگ اینترنتی دنیا بمنظور نگهداری از سرورهای خود بکار میبرد را در این بخش از تکنولوژی به روایت تصویر مشاهده خواهید کرد...



http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6da5f72a31df839f1.jpg

تصویر1 بالا لوله های آب را نشان میدهد که مهمترین بخش از دستگاه خنک کننده دیتاسنترهای گوگل هستند ! که بصورت خیلی جالب و زیبا رنگ آمیزی شده اند و البته این رنگی بودن لوله های آب فقط برای زیبایی نیست! بلکه هر لوله ی آبی با هر رنگی نشانگر خط لوله ای است که از چیلرهای واقع در سمت چپ تصویر بمنظور خنک سازی بخشی مشخص از دیتاسنترهای گوگل استفاده میشوند!
بعنوان مثال ، خط لوله ی صورتی روشنی که از چیلرهای واقع در سمت چپ خارج شده است ، بمنظور استفاده در برجهای خنک کننده بخش خارجی مورد استفاده قرار میگیرد!
در بخش تکنولوژی به روایت تصویر ،  در قسمت پایین هر تصویر ، توضیحاتی کوتاه ، جامع و مفید را مطالعه خواهید کرد . . .



http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6da512793afc92fa2.gif

تصویر 2 نشان دهنده نمای بالای یکی از سیستم های خنک کننده سرورهای گوگل در کشور فنلاند است که از آب خلیج Hamina در فلاند برای استفاده در این لوله ها و خنک سازی سرورها استفاده میشود!

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6da526c2c7c3d79b3.gif

تصویر 3 سرورهای گوگل در دیتاسنتر آن را نمایش میدهد که چراغ های LED آبی و روشن ، نشان دهنده کارکرد درست و صحیح هرکدام از سرورها می باشد! چراغهای LED بخاطر کیفیت نور و عمر طولانی از طرف کمپانی گوگل مورد استفاده قرار میگیرند! (شهر داگلاس از ایالت جورجیا)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6da51d89bbba14984.jpg

تصویر 4 نمایی نادر و کمیاب از فضای راهروی پشت سرورهای گوگل در دیتاسنتر آن را نشان میدهد که صدها فن خنک کننده جریان هوای گرم را از داخل سرورها خارج و به داخل تونل های خنک کننده بمنظور خنک سازی و بازگشت دوباره منتقل میکنند! چراغ های LED روشن و سبز رنگ نشان دهنده حالت و وضعیت سرورهاست که بصورت هوشمند از طرف سرورها روشن میشوند! (شهر مایز از ایالت اُکلاهاما)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/6da59a570755344a5.jpg

تصویر 5 ، Denise Harwood  یکی از متخصصان گوگل را در حال بررسی یک CPU با دما و حرارت بیش از حد را نشان میدهد!

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/99c6b1914e8e1f991.jpg

تصویر 6 ، اگر به هر دلیلی اتفاقی برای سرورها و اطلاعات گوگل بیافتد! برای همه آنها یک سرور پشتیبانی به نام کتابخانه نوارها قرار دارد! بازوهای رباطیک که در انتهای تصویر قابل مشاهده هستند ، مسئولیت عمل جایگذاری و خارج کردن نوارها را بر عهده دارند... (ناحیه برکلی - کالیفرنیای جنوبی)

http://upload.tehran98.com/upme/uploads/99c6a7af58e260892.jpg

تصویر 7 ، بصورت شبانه روزی آب با فشار بسیار بالا بمنظور خاموش کردن آتش در مواقع اضطراری در این لوله ها جریان دارد تا در مواقع رخ داد آتش سوزی ، سریعا برای رفع مشکل اقدام شود!

غضنفر میره خواستگاری ازش میپرسن نتیجه چی شد؟میگه شصت شصت
میگن یعنی چی؟میگه یعنی هرچی اونا خواستن ما شصتمونو نشون میده هرچی ما خواستیم اونا شصت نشون دادن!

*****************************************
ﺩﯾﺸﺐ ﺑﺎ ﺷﻠﻮﺍﺭﮎ ﺭﻓﺘﻢ ﺭﻭ ﭘﺸﺖ ﺑﻮﻡ ﺗﺎ ﺩﯾﺶ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ ﺭﻭ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻢ، ﯾﻬﻮ ﺩﯾﺪﻡ ﺩﺧﺘﺮ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﺎ ﺷﻠﻮﺍﺭﮎ ﺍﻭﻣﺪ ﺗﻮﺍﺗﺎﻗﺶ!!!
ﻫﺮﭼﯽ ﺳﻮﺕ ﺯﺩﻡ ﺗﺎ ﺍﻭﻧﻢ ﺷﻠﻮﺍﺭﮎ ﻣﻨﻮ ﺑﺒﯿﻨﻪ ﺑﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﺷﯿﻢ ﻧﺸﻨﯿﺪ :|
ﺍﺯ ﺩﯾﺸﺐ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻠﯽ ﻋﺬﺍﺏ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺍﺻﻦ!!!!


*****************************************
 پلیس دهن یارو رو بو میکنه ، میگه عرق خوردی . . . !؟ میگه ، نه به خدا زیاد حرف زدم دهنم عرق کرده .


*****************************************
جدیدا پشه های خونمون قابلیت عبور از پتو رو هم بدست اوردن
در حد کریس آنجل!
یکیشون اومد در گوشم گفت..:
ماااااااااااااااااااایند فرییییییییییک...:)


سلولهای بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، اکثر موبایل ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می کنند. در نتیجه گستره امواج الکترومغناطیس موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم پوشانی دارد و باعث ایجاد اختلال در بدن می شود.
امواج موبایل تاثیر بدی در باروری مردان دارد. زیرا اسپرم را می کشد و باعث کاهش قوای جنسی می شود. بخصوص در کسانی که موبایل را به کمرشان می بندند.

امواج موبایل سرطان زاست و علاوه بر آن احتمال ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون را افزایش می دهد.
در ازای حتی 2 دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر می کند.

 

میدان های اکترومغناطیسی به ویژه آنهایی که در گستره فرکانس بدن هستند ، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند و سرعت گسترش تومرها را افزایش می دهد.
یکی ازخطرناکترین مشکلات امواج موبایل برای خانم باردار است .بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است . امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود .
یک سلول را در نظر بگیرید دیواره ای آن را احاطه کرده ، سلول های مغز اطفال هنوز شکل و ساختار محکمی به خود نگرفته اند . در واقع تکامل یافته نیستند و دیواره محکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی در آنها می شود و مواردی مانند چشم درد و کم اشتهایی در آنها دیده می شود.
فاصله یک آنتن مخابراتی ( BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند.
حمل کردن موبایل ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر با تلفن همراه فاصله داشته یاشید امواج الکترومغناطیس حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می کند. هنگام حرکت در مکان هایی که سیگنال موبایل متغیر است ، گوشی موبایل سعی در بدست آوردن سیگنال بیشتر می کند . در واقع امواج بیشتر و قوی تری از خود ساطع می کند و خطرناکتر است .
مکان هایی که پوشش سیگنال کم است امواج گوشی بیشتر می شود و در مقابل مکان هایی که نزدیک آنتن مخابرات ( BTS ) می باشد و پوشش خوب است ، امواج ساطع شده از طرف آنتن برای بدن بسیار خطرناک است.

خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.

خانم های باردار باید حداقل 2 متر با موبایل فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج 1000 برابر بیشتر است .

استفاده از هندزفری ( Hands Free ) نمی تواند درصد امواج را کاهش دهد. زیرا مانند یک آنتن عمل می کند.

پاره شدن رشته های DNA و احتمال ابتلا به سرطان ، ناراحتی قلبی ، فشار خون ، رشد تومرهای مغزی ، سر درد ، آلزایمر ، پارکینسون و ...

چه آزمایش هایی جهت اثبات خطر جدی امواج موبایل انجام گرفته است؟

در سوئد روی یک خرگوش آزمایش جالبی انجام دادند. یک خرگوش را کنار یک موبایل گذاشتند که آن موبایل همواره روشن بود. در این مدت هم تغذیه کاملی به آن می‌دادند.

پس از 2 ماه خون و سلول‌های خرگوش را برای آزمایش به آزمایشگاه بردند و نتیجه جالب توجهی را اعلام کردند؛ آن خرگوش با ادامه این وضعیت بیشتر از یک سال زنده نمی‌ماند. حال باید ببینیم اگر روی یک انسان چنین آزمایشی انجام دهند نتیجه چه می‌شود! اگرچه فکر نکنم کسی داوطلب این آزمایش پیدا شود.

نمونه نسبی آزمایش شده این کار برای انسان را می‌توانید در افرادی ببینید که شغلشان مرتبط با رادارهای نظامی است. آن‌ها طول عمر بسیار کمی دارند و یا بسیاری از آن‌ها در زمان سالخوردگی به بیماریهایی مبتلا می‌شوند که در جمعیت عادی کمتر دیده می‌شود.

پرفسور برن گروپر در آزمایشی نشان داد که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلاً تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

پرفسور برن گروپر در مقاله خود نوشته میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.

پژوهشگران اعلام کردند کودکانی که از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند 5 برابر بیشتر در خطر ابتلا به انواع تومورهای مغزی قرار دارند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیلی تلگراف،‌تحقیقات دانشمندان سوئدی نشان داد که کودکان زیر 16 سال به علت اینکه سیستم عصبی و مغز آنها هنوز در حال رشد و توسعه است آسیب بیشتری را از تشعشعات تلفن های همراه می‌پذیرند.

دانشمندان معتقدند که کوچک‌تر بودن سر و نازک تر بودن جمجمه آنها باعث نفوذ بیشتر تشعشعات به درون مغز می‌شود. این دسته از محققان پس از ارائه نتایج تحقیقات بر این باورند که کودکان زیر 12 سال باید تنها در مواقع اضطراری از تلفن همراه استفاده کنند.

دانشمندان همچنین افزودند که نوجوانان باید از "هندزفری" استفاده کرده و تا جای ممکن سعی کنند از پیام کوتاه استفاده کنند.

عده‌ای از محققان با ایراد سئوالاتی به این نتایج اعلام کرده‌اند که تلفن‌های همراه به اندازه کافی در بازار نبود‌ه‌اند تا بشود چنین نتایج دقیقی را از تحقیق بر آنها گرفت.

حدود 90 درصد نوجوانان زیر 16 سال و 40 درصد دانش‌آموزان مدارس در بریتانیا تلفن همراه دارند.

نتایج پژوهش‌های محققان سوئدی در کنفرانسی در مورد تلفن همراه و سلامت در لندن ارائه شده است.

یکی از یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که یک شخص هر چه زودتر و در سن پایین‌تری به استفاده از موبایل روی بیاورد احتمال ابتلا به تومور مغزی در وی افزایش می‌یابد.

روزی تصمیم گرفتم كه دیگر همه چیز را رها كنم. شغلم ‏را، دوستانم را، زندگی ام را!
به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا ‏صحبت كنم. به خدا گفتم: آیا می‏ توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟
و جواب ‏او مرا شگفت زده كرد.
او گفت : آیا درخت سرخس و بامبو را می بینی؟
پاسخ دادم : بلی.
فرمود: ‏هنگامی كه درخت بامبو و سرخس راآفریدم، به خوبی ازآنها مراقبت نمودم. به آنها نور ‏و غذای كافی دادم. دیر زمانی نپایید كه سرخس سر از خاك برآورد و تمام زمین را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نكردم. در دومین سال سرخسها بیشتر ‏رشد كردند و زیبایی خیره كننده ای به زمین بخشیدند اما همچنان از بامبوها خبری نبود. ‏من بامبوها را رها نكردم. در سالهای سوم و چهارم نیز بامبوها رشد نكردند. اما من ‏باز از آنها قطع امید نكردم. در سال پنجم جوانه كوچكی از بامبو نمایان شد. در ‏مقایسه با سرخس كوچك و كوتاه بود اما با گذشت 6 ماه ارتفاع آن به بیش از 100 فوت ‏رسید. 5 سال طول كشیده بود تا ریشه ‏های بامبو به اندازه كافی قوی شوند.. ریشه هایی ‏كه بامبو را قوی می‏ ساختند و آنچه را برای زندگی به آن نیاز داشت را فراهم می ‏كرد.
‏خداوند در ادامه فرمود: آیا می‏ دانی در تمامی این سالها كه تو درگیر مبارزه با ‏سختیها و مشكلات بودی در حقیقت ریشه هایت را مستحكم می ‏ساختی. من در تمامی این مدت ‏تو را رها نكردم همانگونه كه بامبوها را رها نكردم.
‏هرگز خودت را با دیگران ‏مقایسه نكن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دو به زیبایی جنگل كمك می كنن. ‏زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می ‏ كنی و قد می كشی!
‏از او پرسیدم : من ‏چقدر قد می‏ كشم.
‏در پاسخ از من پرسید: بامبو چقدر رشد می كند؟
جواب دادم: هر ‏چقدر كه بتواند.
 
‏گفت: تو نیز باید رشد كنی و قد بكشی، هر اندازه كه ‏بتوانی...

روانشناسان مختلف دیدگاه های متفاوتی برای تعیین سن ازدواج دارند و بهترین سن برای ازدواج دخترها 23 تا 26 و برای پسرها 27 تا 29 سال است.
 در این بین برخی از روانشناسان بیشترین سن را برای ازدواج و برخی کمترین سن را در نظر گرفته اند.
همه روانشناسان تاکید کرده اند؛ این سن زمانی درست است که فرد در شرایط ایده آل تربیتی رشد کرده باشد و به نبوغ کافی برای پذیرش مسئولیت رسیده باشد.برای اطمینان از این پختگی نیز بهترین راه کمک گرفتن از یک روانشناس است.
البته اگر بخواهیم درباره سن دخترخانم ها بیشتر بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که میانگین سنی که روانشناسان بدان اشاره کرده اند، برای مادرشدن هم مناسب است.
همچنین؛ متخصصان و روانشناسان سن 25 سالگی را سن طلایی برای مادرشدن دانسته اند و معتقدند، پسرها در سن 27 سالگی در اوج پذیرش مسئولیت برای پدرشدن هستند.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان ایران از آغاز عرضه و تقاضای شیرینی شب عید از ۲۰ اسفند‌ماه خبر داد و گفت: تا سال آینده افزایش قیمتی رخ نخواهد داد و افزایش قیمت بستگی به میزان افزایش هزینه‌ی بیمه، هزینه‌های جانبی، دستمزد کارگر و قیمت مواد اولیه دارد.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون زمان خرید پوشاک، آجیل و خشکبار است.

وی در رابطه با افزایش قیمت اقلام شیرینی گفت: پنج قلم از محصولات پرمصرف که قیمت‌گذاری شده‌اند هم‌چنان با نرخ ثابت عرضه می‌شوند، اما دیگر اقلام بنابر کیفیت و حجم عرضه و تقاضا تعیین قیمت منطقی خواهند شد.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان ایران خاطرنشان کرد: ناظران و بازرسان اتحادیه بر قیمت و کیفیت شیرینی‌های عرضه شده نظارت کامل دارند.

نصرتی هر کیلو شیرینی تر درجه یک را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، دانمارکی ۸۰۰۰ تومان، زبان و پاپیونی ۹۰۰۰ تومان، برنجی ۹۰۰۰ تومان و کیک یزدی را ۷۰۰۰ تومان اعلام کرد.

وی در پایان تاکید کرد: قیمت‌گذاری در سال آینده بستگی به میزان افزایش بیمه، هزینه‌های جانبی، دستمزد کارگر و قیمت مواد اولیه دارد.

سایت خبری تحلیلی تابناک

 به گزارش پرداد به نقل از سلامانه : یافته های تازه نشان می‌دهد، پوشیدن  گن‌ها و جوراب شلواری‌های تنگ به اندام‌های زنان صدمه می‌زند. پزشکان متخصص گوارش نظرشان را درباره پوشیدن گن و همچنین جوراب شلواری‌های تنگ اعلام کردند.

آنها گفتند گن‌هایی که به منظور لاغرتر نشان دادن و خوش فرم نشان دادن شکم و باسن خانم‌ها و همچنین جوراب شلواری‌های تنگ که به منظور خوش اندام نشان دادن استفاده می‌شود به معده، روده و روده بزرگ فشار آورده و سبب بد قواره شدن اندام‌های تحتانی می‌شوند. 
دکتر سوزان اسکات، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه منچستر گفت: فشرده سازی معده و روده رفلکس اسید و سوزش معده را تشدید می کند و مشکل بی اختیاری ادرار که در میان خانم ها شایع است را تشدید می کند. او افزود: وجود لایه‌های لاستیکی ضخیم در  جوراب‌ها سبب لخته شدن خون در ران‌ها و ایجاد عفونت های باکتریای در واژن می شود.

رییس مرکز نظارت صدا و سیما گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از کاربران اینترنت در ایران افراد زیر ۱۵ سال می باشند.


عبدالکریم خیامی در نشست هم اندیشی سبک زندگی و رسانه با حضور استادان دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی قزوین افزود: در سال ۷۳ یک سال پس از ورود اینترنت به ایران ۲۵۰ هزار کاربر داشتیم.


وی گفت: در سال ۸۴ ، ۱۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود داشت. هم اکنون ۵۶ درصد از جوانان ایرانی علاقه زیادی به استفاده از فضاهای مجازی، بازی های رایانه ای و اینترنت در اوقات فراغت خود دارند. این ارقام نشانگر رشد سریع کاربران اینترنت در جامعه است.

خیامی افزود: همچنین بر اساس آمار سالانه حدود ۹ میلیون وب سایت راه اندازی می شود که متاسفانه ۱۲درصد از این سایت ها غیر اخلاقی هستند.

وی با اشاره به تعاریفی از رسانه در جهان مدرن امروزی اظهار داشت: رسانه به معنای عام و وسیع کلمه به مفهوم تمام ابزارهای پیام رسانی مانند مطبوعات، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، بیلبوردهای سطح شهر و حتی بازی های رایانه ای است.

درخت خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت خرما به اندازه روزهای سال است.
 

خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت خرما به اندازه روزهای سال است.

خواص دارویی خرما
مردم صحرا هسته درخت خرما را در آورده و از آن نان می پزند این هسته را بو داده و از آن به عنوان قهوه استفاده می کنند، چرا که دم کرده آن بسیار مطبوع است یا حتی آن را در آب برای چند روز خیس کرده و به عنوان غذای مقوی به شترهای خود می دهند و معتقدند که این غذا از گندم و جو مقوی تر است.اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلک های چشم است؛ برای این منظور پمادی از هسته خرما درست کرده و آن را روی چشم می گذارند؛ این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است. در زمان های قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی به کار می برده اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است.گل های درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند و همچنین طعم گل های درخت خرما تلخ بوده و اثر مسهلی دارد.

 

رودخانه های بزرگی در جهان وجود دارند که تاثیرات زیادی بر شهرهای اطراف خود میگذارند.در طول قرن ها، این آبراهه ها منبع کشف های بزرگ، کشاورزی، سرمایه گذاری و حتی امپراطوری های بزرگ بوده اند.
 
امروزه از رودخانه ها حتی برای کشف مکان های جدید کمک می گیرند و با تحقیق در مورد این رودها به فرهنگ های جالب از جمله زبان ، نحوه پوشش و ... می توان پی برد. در ادامه با تعدادی از این رودهای بزرگ آشنا خواهید شد.
 
1. آمازون : بلندترین رودخانه در آمریکای جنوبی آمازون است که از 6 کشور، سه منطقه زمانی عبور می کند و 8014.5 کیلومتر طول دارد. این رودخانه با عمق 483 متری همچون دریا می ماند و بزرگ ترین منبع آب روان و تازه دنیا به شمار می رود که حدود یک‌پنجم آب های روان دنیا را در خود دارد. آمازون بزرگ ترین تنوع زیستی گیاهی و جانوری را نیز در خود دارد.
 
کاشف اسپانیایی به نام فرانسیسکو دورلانا نخستین فردی بود که در طول این رودخانه عظیم در دهه 1540 میلادی قایق رانی کرد تا سرزمین دارچین را پیدا کند. اما در عوض او مزرعه لاک پشت ها، مناطق قابل سکونت با کانال های آب پیچیده و زنان جنگجویی را پیدا کرد که نام آمازون از آنها گرفته شده است. آمازون در لغت به معنای «شیرزن» نیز هست و در اسطوره های یونانی به قومى‌ از زنان‌ افسانه‌اى و جنگجو اطلاق می شده است.

آپلود عکس , آپلود رایگان

2. می سی سی پی : می‌سی‌سی‌پی دومین رودخانه بلند دنیا است. این رودخانه حدود 1.93 میلیون کیلومتر مربع را تحت پوشش خود دارد. بعلاوه اینکه از 33 ایالت آمریکا و دو استان کانادا نیز رودهای فرعی دیگری به آن می ریزند. بستر این رودخانه حدود 5 هزار سال است که محل زندگی انسان ها است. در طول تاریخ جنگ های داخلی بسیاری در کنار این رودخانه رخ داده است. کاشفان، تاجران و ساکنین در اقصا نقاط بستر این رودخانه با هم درگیر بوده اند تا اینکه شکل کنونی آمریکا را شکل داده اند.

آپلود عکس , آپلود رایگان

3. نیل : مصر در قلب دورافتاده ترین بیابان جهان – صحرای بزرگ آفریقا - نشسته است. رود نیل حدود 6800 کیلومتر طول دارد و بیابان اطراف خود را به بادیه و محلی برای زندگی تبدیل کرده است. مصری ها به لطف رود نیل کشاورزی بسیار خوبی دارند و از همین طریق کسب درآمد می کنند. آنها در طول تاریخ با استفاده از آب های رود نیل انواع روستاها، معابد، اهرام گیزا را در بستر این رودخانه ساخته اند. در سال 3100 پیش از میلاد مسیح، دره نیل و دلتا نخستین ایالت ملی بزرگ جهان به شمار می رفتند. در حال حاضر نیز مصر همچنان یکی از مهم ترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می رود.

آپلود عکس , آپلود رایگان

 4.یانگتزِه (Yangtze) : طولانی ترین رودخانه قاره آسیا از فلات تبت آغاز می شود و تا دریای چین جنوبی ادامه دارد. این رودخانه در مسیر خود بیش از 700 رود فرعی را تغذیه می کند. این رودخانه هزاران سال است که انسان ها را در اطراف خود جمع کرده است و از آن به عنوان شاهراه استفاده می کنند. این رودخانه بزرگراه اصلی بین چین غربی و شرقی است. قصرهای امپراطور، شهرهای کنار کانال ها و معابد متعددی در بستر این رودخانه قرار دارند.

تعداد صفحات : 22

درباره ما
Profile Pic
این سایت مجهز به دوربین مدار بسته نمی باشد,راحت باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام گزینه بیشتر دوست دارید در فانکده باشه؟
    وضعیت یاهو

    Admin 1

    انجمـن اینتـرنتـی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 51
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 484
  • آی پی امروز : 182
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 266
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 839
  • بازدید ماه : 839
  • بازدید سال : 25,747
  • بازدید کلی : 334,823
  • کدهای اختصاصی
    لینک باکس